صفحه اصلی
گزارش ‌صد و نودمین جلسه شورای دانشگاه شهیـد بهشتـی
  • 6324 بازدید

صد و نودمین جلسه شورای دانشگاه، به ریاست دکترسعداله نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، چهارشنبه پنجم خرداد 1400 برگزار شد.

اهم رویدادها، برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشگاه طی یک ماه اخیر

دکتر نصیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به اهم رویدادها و مسائل مهم دانشگاه در یک ماه گذشته اظهار کرد: جشنواره آموزش دانشگاه شهید بهشتی 19 اردیبهشت برگزاری شد؛ در این جشنواره از مدرسان برگزیده، واحدهای برتر آموزشی، الگوهای موفق یادگیری الکترونیکی تقدیر شد و 27مدرس برگزیده و19 عضو هیئت علمی در آموزش مجازی و 5واحد برگزیده انتخاب و از آنها معرفی شدند؛ حرکت خوبی بود و با شاخص هایی که از قبل کار شده بود، این عزیزان و این واحدها معرفی شدند، از تک تک عزیزان که در طول سال فعالانه تلاش کردند، صمیمانه قدردانی کنم. همچنین هسته گزینش کارکنان دانشگاه شهید بهشتی موفق شد که رتبه برگزیده کشوری را در بین مناطق ده‌گانه گزینش کارکنان آموزش عالی کسب کرد، این موفقیت را به دکتر داود طالبی، عضو محترم هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری و مسئول هسته گزینش و  همکاران عزیز و پر تلاش این واحد تبریک عرض می‌کنیم.

رئیس دانشگاه، ادامه داد: نشست مشترک هیئت امنای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، 19 اردیبهشت برگزار شد؛ در این نشست مهم، اعضای هیات امنای دانشگاه های سراسر  کشور، وزیر و معاونان وزیر علوم و همچنین آقای دکتر نوبخت و برخی دیگر از مسئولان کشوری مانند دکتر ظریف نشست حضور داشتند. بحث همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه های وزارت علوم با دانشگاه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محورهای مهم این نشست بود.

دکتر نصیری، به بازدید از پردیس زیراب دانشگاه شهید بهشتی در تاریخ 29 اردیبهشت اشاره کرد و بر استفاده حداکثری از ظرفیت ها و توان این پردیس تاکید کرد و گفت: اولویت و رویکرد ما درسال 1400، گسترش همکاری و فعالیت های علمی بین المللی و جذب دانشجویان خارجی است، پردیس زیراب با تجهیز زیرساخت‌ها قابلیت جذب دانشجویان خارجی را دارد. جشنواره معرفی و تجلیل از واحدهای برتر دانشگاه شهید بهشتی در تعامل با روابط عمومی، 27 اردیبهشت برگزار شد. در این جشنواره که با حضور سرپرست روابط امور وزارت علوم برگزار شد، از واحدهایی که ارتباط و تعامل خوبی را با روابط عمومی دانشگاه داشتند، تقدیر به عمل آمد. درخواست و تاکید دارم  تا دانشکده ها، پژوهشکده ها و واحدهای دانشگاه ارتباط موثر و سازنده ای با روابط عمومی برقرار نمایند تا فعالیتها و دستاوردهای دانشگاه به صورت شایسته ای اطلاع رسانی شود.

رئیس دانشگاه در خصوص «الحاقیه شیوه نامه استاد ممتاز» توضیحاتی ارائه و تصویب این الحاقیقه در هیات رئیسه دانشگاه خبر داد. ایشان در ادامه با اشاره به انتخاب استادان سرآمد کشوری یادآور شد: دکتر محمد حسین آدابی، استاد محترم دانشکده علوم زمین،  به عنوان استاد سرآمد آموزشـی کشور در سال  1400 معرفی شد؛ این موفقیت را به جناب آقای دکتر آدابی که عمر گرانمایه خود را در خدمت به دانشگاه و فرزندان این ملت صرف نمودند و همچنین به دانشگاه شهید بهشتی تبریک عرض می نمایم.

دکتر نصیری، مهم ترین تصمیم‌های نخستین جلسه بنیاد حامیان دانشگاه شهید بهشتی را برشمرد و از حمایت‌های خیرین دانشگاه در قالب اعطای وام به کارکنان و اعضای هیئت علمی، خرید لپ تاپ برای دانشجویان، مشارکت در تکمیل و ساخت خوابگاه، مشارکت در ساخت واحدهای مسکونی برای اعضای هیات علمی جوان خبر داد.

دکتر رسولی، مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی، به مهم‌ترین مصوبات هیات رئیسه دانشگاه اشاره کرد و با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی فعالیت های دانشگاه، گزارشی از وضعیت وبسایت برخی واحدهای دانشگاه ارائه داد و تاکید کرد: وب سایت، آئینه دانشگاه است، مستند سازی بسیاری از اقداماتی که در سطح دانشگاه انجام می شود به صورت دیجیتال و از طریق وب سایت انجام می شود؛ واحدهای دانشگاه باید بروزرسانی وب سایت خود را دراولویت برنامه ها قرار دهند و با جدیت این مهم را پیگیری نمایند.

در ادامه دکتر داود طالبی، عضو محترم هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری و مسئول هسته گزینش و دکتر آدابی، استاد دانشکده علوم زمین نکاتی را بیان داشتند..

دکتر افضلیان، معاون آموزشی دانشگاه؛ با اشاره به وظایف و اختیارات روسای دانشکده ها و پژوهشکده ها، بر ایجاد نظم و انضباط‌کاری، فراهم نمودن تعامل مناسب بین دانشجویان و کارکنان، اجرای صحیح مصوبات و آیین نامه های آموزشی و رصد حسن اجرای فعالیت های اعضای هیات علمی  با نظارت روسای واحدها تاکید کرد.

چالش هاي دانشگاه در حوزه مسائل اداري و منابع انساني توسط دکتر اطاعت، معاون پشتیبانی مالی و مدیریت منابع ارائه شد. ایشان به تلاش های بسیار زیاد برای ساماندهی فعالیت ها و امور در حوزه های مالی، منابع انسانی، خریدها و قراردادها در سالهای اخیر اشاره کرد و اولویت معاونت پشتیبانی را در سال جاری، ساماندهی منابع انسانی دانشگاه عنوان کرد.

دکتر شکری، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه؛ نکات مهم آیین‌‌نامه‌های مصوب حوزه معاون پژوهشی از جمله آیین‌نامه تاسیس کلینیک ها، آیین نامه فرصت مطالعاتی جامعه و صنعت، آیین‌نامه کفایت دستاوردها، آیین‌نامه کرسی های نظریه پردازی، آیین‌نامه اعتبار ویژه 1400 و سامانه رتبه بندی نشریات بین المللی  را مطرح کرد.

رئوس فعالیت‌های دانشگاه شهید بهشتی در پروژه «ارتقای 5 دانشگاه و 5 واحد پژوهشی برتر کشور به تراز بین‌المللی» توسط دکتر کریمیان،  سرپرست مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی ارائه شد.

دستــورات:

  • ایجاد دوره کارشناسی ارشد " نقشه‌برداری گرایش سیستم‌های اداره زمین"  حوزه دانشی مهندسی و معماری تصویب شد.
  • برگزاری چهار دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی برای اعضای هیئت علمی" به شرح عنوان‌های زیر به تصویب رسید:

1. علم و دین؛

2. اشتباهات رایج در بررسی آماری؛

3. مقدمه‌ای بر کاربرد هوش مصنوعی در مطالعات علوم انسانی و اجتماعی؛

4. روش‌های نوین یاددهی و یادگیری با تکیه بر رویکرد یادگیری الکترونیکی.

  •  با تخصیص امتیاز به دوره‌ روش‌های نوین یاددهی و یادگیری با تکیه بر رویکرد یادگیری در چارچوب آئین‌نامۀ ارتقا موافقت شد.

در بخش‌های مختلف ‌صد و نودمین جلسه شورای دانشگاه، اعضاء نظرات خود را پیرامون دستورات و گزارش‌های مطرح‌شده به شرح زیر ارائه نمودند:

دکتر توسلی، رئیس پژوهشکده لیزر و پلاسما: در مورد وب سایت دانشگاه نکته مهمی وجود دارد و آن این است که طراحی وب سایت یک بحث است و تهیه محتوا و بارگذاری در وب سایت یک بحث مهم و وقت گیر دیگر که نیاز به نیروی انسانی متخصص دارد.

دکتر نورزاد، رئیس دانشکده عمران، آب و محیط زیست: در رشته های مرتبط با علوم ژئوماتیک در سطح دانشگاه تنها رشته مرتبط، رشته سیستم هدایت جغرافی و سنجش از دور است تاکنون هیچ دانشگاهی در سطح کشور تربیت نیروی انسانی متخصص در رشته کارشناسی ارشد سیستم هدایت زمین را نداشته است.

دکتر برزویی، رئیس پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور: در پردیس مرکزی و بحث های تاسیسات و بحث‌های زیر ساختی زحمات بسیار زیادی کشیده شده است، امیدوارم عنایت ویژه ای به عباسپور شود.

دکتر شیدایی، رئیس دانشکده علوم و فناوری زیستی: تاکید بر حضور فیزیکی هر روزه  همکاران است درحالیکه یک طیف متنوع از افراد داریم که برخی معذوریت پزشکی دارند و ممکن هست که پزشک اجازه ندهد که هر روز در این شرایط در محل کار حضور پیدا کنند.

دکتر توکلی نیا، رئیس دانشکده علوم زمین: با توجه به اینکه هر سال تعدادی از همکاران هیات علمی بازنشسته  می شوند و پست آنها خالی می شود، تا زمانی که ما بر اساس برنامه هایی که برای دانشکده طراحی و تدوین شده بتوانیم هیا0ت علمی جدیدی را جذب کنیم مدت زمانی را طول خواهد کشید، بنابراین آن پست خالی خواهد بود و این تصور ایجاد می شود که این گروه ها دارای پست های خالی هستند.

افزودن نظرات