در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی

پیگیری اجرایی و رسمی شدن مشاغل غیررسمی کلید خورد

4398 بازدید

 

پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی شنبه ۲۲ خردادماه میزبان دکتراصغر نوراله‌زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید؛ علی اصحابی، عضو هیات مدیره و معاون صندوق کارآفرینی امید و سیدعلی مفاخریان، رئیس سازمان صنایع و مشاغل شهرداری تهران بود.

در ابتدای این جلسه، کورش پرند رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با معرفی فضای کارآفرینی و نوآوری در سه پردیس دانشگاه (اوین، عباسپور و زیراب) به مرور فعالیت‌های گسترده و متنوع انجام شده در پارک پرداخت.

در ادامه نادر رفتاری، یکی از کارآفرینان کشور محصولات خود از جمله کافه‌ سیار در موتورسیکلت را به جمع معرفی کرد.

دکتر پرند در این خصوص گفت: در کشور تعداد بسیار زیادی از مشاغل به صورت غیررسمی فعالیت می‌کنند که در آمار اشتغال کشور محاسبه نمی‌شود اما راهکارهایی برای رسمی کردن این مشاغل وجود دارد.

نواله زاده نیز ضمن اشاره به این مساله گفت: سال‌هاست درصدد هستیم به این دسته از کسب‌و کارها سامان داده و با هویت بخشی، آن‌ها را وارد کانال رسمی کنیم‌.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید براینکه این امر مستلزم مجموعه‌ کاملی از فعالیت‌هاست و تنها اعطای مجوز را شامل نمی‌شود موافقت خود را برای ایجاد این چارچوب ارزشمند اعلام کرد‌.

در ادامه مفاخریان اذعان داشت: شکل ارائه‌ خدمات در روزگار فعلی باید مورد پسند مردم باشد. در زمینه‌ مشاغل غیررسمی باید ساز و کار چگونگی فعال شدن افراد در این مشاغل مشخص شود.

رئیس سازمان صنایع و مشاغل شهرداری تهران افزود: در مناطق شهرداری تهران، ظرفیت برای این کار وجود دارد و نکته‌ مهم این است که این مجوزها به گروه‌های آسیب‌پذیر اختصاص داشته و نباید برندها را در این عرصه وارد کرد.هدف باید اشتغال‌زایی فردی باشد.

در انتهای بخش اول جلسه، مقرر شد کمیته‌ای متشکل از یک نماینده از صندوق کارآفرینی امید، یک نماینده از شهرداری تهران و نمایندگان پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی؛ موضوع اجرایی شدن و رسمی شدن این مشاغل را پیگیری کرده و به سرانجام برسانند.

در بخش دوم جلسه، واحد‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی به ارائه‌ فعالیت‌های خود برای مدیرعامل و معاون صندوق کارآفرینی امید پرداختند. پلاسما فناور جم، زیست فناور کاوش پارسیان، راهکار خلاق مهتاب، مغزنگار پارس، هوشمند اول بهشتی(هاب) و اکسیژن فعال پویا سحر از جمله این واحدها بودند که ضمن  معرفی  فعالیت ها، درخواست‌های مالی خود را به صندوق کارآفرینی امید ارائه دادند.

بازدید از بخش های مختلف پارک آخرین بخش این جلسه بود.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: