به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی؛

هفتمین نشست کارگروه ملی همکاری‌های علمی بین‌المللی با کشور روسیه برگزار شد

3824 بازدید

هفتمین نشست کارگروه ملی همکاری‌های علمی بین‌المللی با کشور روسیه به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی و با حضور میهمانان و نمایندگان دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز عضو کارگروه روسیه، روز یکشنبه 30 خرداد ماه 1400، به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی، در این نشست ابتدا دکتر کریمیان؛ مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی، ضمن ارائه گزارش آماری فعالیت‌های اعضای کارگروه، به بیان جمع‌بندی مختصری از تصمیمات جلسه ششم کارگروه پرداخت.

سپس دکتر نصیری قیداری؛ رئیس دانشگاه شهید بهشتی در سخنانی شبکه‌سازی برای تسهیل روابط را از اهداف مهم دانشگاه شهید بهشتی برشمرد و اضافه کرد: اشتراک گذاری دستاوردهای اعضای کارگروه به منظور جلوگیری از موازی‌کاری از اهم برنامه‌های مورد نظر کارگروه روسیه است.

در ادامه دکتر علیزاده؛ معاون همکاری‌های علمی و سازمان‌های تخصصی مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت عتف با برشماری سیاست‌های کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه روابط بین‌الملل، بر لزوم اتخاذ رویکردهایی که سهم دانشگاه‌های کشور را از چرخه علم و دانایی وصول نماید تاکید نمود.

سپس دکتر نجفی؛ رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در روسیه، بلاروس و آسیای میانه به بیان نکاتی در باب همکاری با کشور روسیه پرداخت. وی بحث آموزش زبان روسی در کشور را از اولویت‌های مهمی برشمرد که با توجه به گردش مالی بالا شایسته است که مورد توجه ویژه قرار گیرد. همچنین دکتر غلامی؛ نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر کوهیان؛ مشاور عالی بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی نکاتی را بیان نمودند.

در انتهای نشست مطابق روال گذشته، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

این خبر تکمیل خواهد شد.​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: