صفحه اصلی
موفقیتهای دانشگاه شهید بهشتی در دوازدهمین جشنواره ملی حرکت
  • 22171 بازدید

آيين اختتاميه دوازدهمين جشنواره بين المللي حرکت پيش از ظهر سه شنبه مورخ 21 مرداد 1399 به صورت مجازي در محل دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد. در اين اختتاميه دکتر منصور غلامي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري، دکتر غفاري معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، دکتراصغر واعظي معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه شهيد بهشتي و خانم دکترملا نظري رياست دانشگاه الزهرا(س) حضور داشتند.

در دوازدهمين جشنواره بين المللي حرکت، دانشگاه شهيد بهشتي جشنواره ملي ايده شو بهشتي را براي دريافت ايده هاي خلاق و نوآور دانشجويان سراسرکشور طراحي و پياده سازي کرد. که هدف  جشنواره ايده شو بهشتي تغيير نگرش نسل دوم انجمن هاي علمي دانشجويي با دريافت ايده هاي نوآورانه و خلاق دانشجويان، راهنمايي و ارائه مشاوره به دانشجويان جهت تبديل ايده ها به کسب و کارهاي نوپا در راستاي ايجاد فرهنگ نوآوري و کارآفريني در دانشگاه ها مي باشد.

دکتر واعظي در مصاحبه خبري بيان کرد: دومين جشنواره ملي ايده شو بهشتي با همکاري معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و پارک علم و فناوري دانشگاه شهيد بهشتي از تاريخ 01/03/1399 تا 21/05/1399 و اختتاميه جشنواره در 21/05/1399 برگزار شد. همچنين در اين جشنواره با توجه به چالش هاي که در کشور وجود دارد چهارمحور با عناوين: اشتغال و جهش توليد، دانشگاه و آموزش مجازي، پيشگيري و سلامت و محيط زيست و انرژي به عنوان محورهاي اصلي اين جشنواره انتخاب شد.

همچنين در دومين جشنواره ملي ايده شو بهشتي جهت آشنايي دانشجويان با زيست بوم نوآوري کشور 5 کارگاه آموزشي، 5 حکايت کارآفريني که به انتقال تجربه شرکت ها و واحدهاي فناور پرداخته است به صورت مجازي براي دانشجويان علاقمند به حوزه کارآفريني برگزار شد. در اين جشنواره پادکست هاي توسط دانشجويان جهت معرفي برنامه هاي ايده شو بهشتي ضبط و انتشار داده شد. ايده شو بهشتي داراي 5 مرحله است که 81 ايده در مراحل مختلف اين جشنواره داوري شده اند که در نهايت 3 ايده برگزيده و 5 ايده شايسته تقدير به راي هيات داوران انتخاب شده اند. لازم به ذکر است آمار شرکت کنندگان در جشنواره: به تفکيک جنسيت: 38 درصد بانوان و 62 درصد آقايان  و همچنين به تفکيک مقطع تحصيلي 39 درصد کارشناسي، 36درصد ارشد و 25 درصد دکتري در اين جشنواره شرکت کرده اند.

لازم به ذکر است که در دوازدهمين جشنواره بين المللي حرکت، دانشگاه شهيد بهشتي شايسته تقدير در حوزه عملکرد انجمن هاي علمي دانشجويي و همچنين انجمن هاي علمي فناوري معماري در حوزه فعاليت خلاقانه و انجمن علمي شهرسازي در حوزه نشريه رتبه اول را کسب کرده اند. انجمن علمي آمار و انجمن علمي معماري رتبه سوم در حوزه انجمن علمي برتر را کسب نمودند. همچنين انجمن علمي زيست شناسي در حوزه نشريه شايسته تقدير گرديد. در بخش ايده شو بهشتي دو اثر با عنوان ايده دوده زدا صوتي با ارائه ماهان جوانمرد شايسته تقدير، و ايده سنسورتماس پيوسته گلوکز بر پايه انزيم گلوکز اکسيد از تثيبت شده روي نانو ذرات مغناطيسي با ارائه جلال قلي نژاد رتبه دوم برگزيده از شرکت کنندگان دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي بودند.