صفحه اصلی
مراسم گراميداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد
  • 7368 بازدید

همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، مراسم گراميداشت روز زن به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهیدبهشتی، با حضور جمعی از کارکنان و دانشجویان، یکشنبه 10 دی ماه 1402 در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسینی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در سخنانی با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و بیان منزلت والای زنان و مادران، به نقش مهم بانوان در حفظ آرامش خانواده و جامعه اشاره کرد و از آنان خواست تا با الگو ساختن حضرت زهرا (س) برای پررنگ‌تر شدن نقششان در همه عرصه‌های جامعه امروز بکوشند.

در ادامه دکتر آقامیری، رئیس دانشگاه شهیدبهشتی، میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا (س) روز روز و بزرگداشت مقام مادر را تبریک گفت. ایشان  با اشاره به تعداد رو به رشد زنانی که امروزه در دانشگاه ها و مراکز علمی حضور دارند، تکریم حقیقی بانوان را دیده شدن و حضور هرچه بیشتر آنان در صحنه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره خواند و وظیفه مقامات مسئول را فراهم کردن زمینه حضور آنان در بستر جامعه و دانشگاه دانست.

دکتر آقامیری با مقایسه نقش زنان در جامعه قبل و بعد از انقلاب اسلامی، درخشش بانوان در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی را از دستاوردهای انقلاب و پیرو آموزه‌های اسلام و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله  مبنی بر والا بودن جایگاه زنان عنوان کرد.

دکتر نفیسه فیاض بخش، نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی دیگر سخنران این مراسم بود؛ ایشان با تبریک روز مادر، زنان را جلوه جمال و زیبایی خداوند خواند اما از حاضرین خواست تا از نقش پررنگ زنان در تعمق و تدبر غافل نشوند و با مطالعه تاریخ اسلام و فلسفه، از زنانی بخوانند که با تدبیر یا مشورت خویش هدایت جامعه را به دست گرفته بودند.

سخنرانی دکتر سعید عزیزی، کارشناس سبک زندگی و مشاور خانواده و اجرای زنده گروه موسیقی چاوش نو دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی از دیگر بخش های این مراسم بود.

 

گزارش تصویری مراسم بزرگداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن

افزودن نظرات