صفحه اصلی
برج نوآوری دانشگاه شهید بهشتی افتتاح شد
  • 45560 بازدید

آیین افتتاح «برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی»، دوشنبه 9 بهمن 1402 با حضور دکتر سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول، دکتر محمد صادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و جمعی از مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاه در تالار مولوی دانشگاه برگزار شد.

دکتر سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی با ابراز خرسندی از افتتاح برج نوآوری اظهار داشت: این پروژه باعث شد صنعت و دانشگاه ارتباط نزدیک‌تری باهم داشته باشند. وی افزود: سرعت توسعه فناوری بسیار زیاد است لذا ما نیز باید با آن همگام شویم.

دکتر آقامیری با اشاره به رویکرد دانشگاه شهید بهشتی برای ارتباط با صنعت تصریح کرد: در راستای سند تحول دانشگاه، ایجاد و گسترش تعامل با وزارتخانه ها و صنایع در دستور کار قرار گرفته است و براین اساس، دانشگاه شهید بهشتی به عنوان دانشگاه معین سه وزارتخانه تعیین و معرفی شده است.

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه پروژه مذکور می تواند بخشی از خلأ نیروی انسانی متخصص در صنایع را پر کند، اظهار کرد: شاید پارک های علم و فناوری برای پاسخ به این چالش ایجاد شدند.

وی ادامه داد: در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورهای ارتباطی کشور سالانه چند صد میلیون دلار برای خرید نرم افزار و سخت افزار از خارج کشور پرداخت می کنند؛ سخت افزار قابل درک است اما نرم افزار واقعا منطقی نیست و فقط نیازمند نیروی انسانی نخبه هستیم.

دکتر محمد صادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر ضرورت ایجاد ارتباط معنادار میان دانشگاه و صنعت، گفت: از دانشگاه‌ها درخواست می شود تا این فرهنگ را توسعه دهند تا جریان دانش‌بنیانی در کشور بیش از گذشته توسعه یابد.

دکتر فریبرز مسعودی رئیس پارک فناوری دانشگاه شهید بهشتی، ارتقای ارتباط با صنعت را از اهداف پارک فناوری دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد و با اشاره به اهداف سند تحول دانشگاه شهید بهشتی گفت: برج فناوری این دانشگاه که امروز فاز اول آن افتتاح شد، می‌تواند زمینه تحقق اهداف این سند را فراهم کند.

 

پروژه بزرگ برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در فاز نخست شامل چهار طبقه فوقانی با مساحت تقریبی هشت هزار متر مربع است که به عنوان یک زیرساخت مناسب در راستای توسعه هرچه بیشتر همکاری های بخش صنعت و دانشگاه به بهره برداری رسید.

گزارش تصویری افتتاح برج نوآوری دانشگاه شهید بهشتی

افزودن نظرات