سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با سخنرانی رئیس دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد

301 بازدید

سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور دکتر آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی و با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز دینی و حوزوی ایران و عراق، پنجشنبه سی‌ام فروردین ۱۴۰۳ در کربلا برگزار شد.

دکتر سیدمحمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، آیت‌اله سیدمجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق، محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و عبدالمحسن ناجی المحیسن رئیس دانشگاه فنی الفرات الاوسط عراق سخنرانان اصلی این همایش بودند.

 سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور استادان دانشگاه‌ و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، ستاد فرهنگی اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین در دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط پنجشنبه سی‌ام فروردین ۱۴۰۳ در کربلا برگزار شد.

 در این همایش یک‌روزه اساتید دانشگاه‌ها، مراکز علمی، پژوهشی و فرهنگی کشورمان و دانشگاه شهید بهشتی، معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حضور داشتند.

 در مجموع ۱۲۶ مقاله در قالب ۸۳ مقاله فارسی، ۳۹ مقاله عربی، ۴ مقاله فرانسوی و انگلیسی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این میان ۹۱ مقاله از ایران و ۲۵ مقاله از عراق به این دبیرخانه ارسال شده است.

گزارش تکمیل خواهد شد.

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: