صفحه اصلی
برگزاری کارگاه کپسوله‌کردن داروها بر پایه ریزحامل‌های فسفولیپیدی در نمایشگاه بین‌المللی فارمکس؛ مدرس دکتر صمد نژادابراهیمی، جمعه ۴ شهریور
  • 1918 بازدید

از آنجایی‌که بخش اعظمی از بدن از آب تشکیل شده است، توانایی انتقال داروهای آبگریز از مزایای عمده ریزحامل‌ها محسوب می‌شود. نانوداروها یک شاخه‌ی در حال ظهور در صنعت داروسازی هستند که در آن اندازه ذرات دارو یا سیستم تحویل دارو  در مقیاس نانو می‌باشد. در صنعت داروسازی یک مسئله عمده، دشواری در رساندن دوز مناسب یک دارو یا عامل فعال به محل خاصی از بدن است. نانو دارو‌ها با هدف قرار دادن محلی خاص با عوامل فعال یا داروها،  پتانسیل عظیمی در غلبه بر این مشکل دارند. در این میان لیپوزوم‌ها به‌عنوان وزیکول‌های کروی کوچک که از کلسترول و فسفولیپیدهای طبیعی تشکیل شده‌اند، توجه بسیاری  را به خود جلب کرده‌اند.

لیپوزوم‌ها به‌دلیل اندازه بسیار کوچک، بار سطحی، کارایی بالای محصورسازی، سازگاری زیستی، تجزیه بیولوژیکی و ماهیت آمفیفیلیک، از جمله سیستم‌های دارویی نویدبخش برای دارورسانی  هستند. در این کارگاه سعی بر این هست که روی پیشرفت‌های اخیر در این حوزه مطالبی ارائه شود.

تمامی علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت فارمکس و از طریق لینک زیر اقدام به ثبت‌نام و انتخاب کارگاه‌ مور نظر که توسط آقای دکتر صمد نژادابراهیمی، عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌گردد، نمایند. لازم به ذکر است جهت رفاه حال شما مخاطبان عزیز تمامی فرایند ثبت‌نام به‌صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.

لینک ثبت نام: https://pharmex.me/panel/

شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر: 88915942 و 88915933

دانلود فایل
افزودن نظرات